Friday, December 27, 2019

10-те неща, с които ще запомня 2019

 

Правите ли равносметки, приятели? В края на 2019 реших изобщо да не се и занимавам. Каквото - такова. Няма да си обещавам нищо и нищо няма да се опитвам да преценя дали съм постигнала/свършила/направила достатъчно добре. Имам някакъв спомен, че миналата година си бях обещала да пиша по-често тук и публикациите от 2019-та са с 1 повече (тази една) от 2018-та, така че тегля чертата и си казвам - ето! Успех! :)
Като цяло, 2019-та беше чудесна! Имаше си от всичко. За мен годината се измерва в миговете на безвремие - безпричинно, всепоглъщащо щастие, което те откъсва от времето, спира стрелките на часовника, скрива всички календари и те оставя просто да бъдеш щастлив в момента, далеч от всички обстоятелства. И си благодарен, че си жив, че си точно ти, точно в този момент, точно на това място и не си никъде, ама никъде другаде! 2019-та имаше много такива моменти. И за 2020-та ще си пожелая още безвремие.
И понеже се превърна в нещо като традиция да завършвам годината с пост в блога, реших този път да го направя една идея по-интерактивен. Подготвих списък с 10-те неща, с които ще запомня 2019-та, а след това направих един Instagram темплейт за stories, който ще се радвам да използвате, за да споделите и вие вашите 10! Сега като се замисля, малко ми напомня за лексикон. Но това всъщност ми харесва! Защото спомняте ли си колко беше яко да попълваме лекцикони!? И после като получиш нов лексикон, минаваш през предходните страници, за да прочетеш какво споделят приятелите ти и така ги опознаваш една идея по-добре. И тъй като тук всички сме приятели, казах си - Защо не?
Темплейтът ще откриете в Highlights в Instagram профила ми - @preslava_tsacheva, както и в края на този пост. 
А сега започвам списъка с малко повече за моите 10 :)


Книга
"Майстора и Маргарита" от Михаил Булгаков беше книга, която отлагх да прочета от няколко години. Когато бях на 19 и за първи път обмислях прочитането й, се притесних, че все още не знам достатъчно за живота, отношенията, доброто и злото и значението на избора, за да я разбера. 6 години по-късно, през 2019-та, всъщност осъзнах, че никога няма да знаем достатъчно за нито едно от тези неща. Но книги като "Майстора и Маргарита" ни дават гледна точка, повод за размисъл и ни помагат да се развием като личности. Именно в личностното развитие стои разбирането на всичко останало. Много силно я препоръчвам, ако обичате класическа литература, разбира се!


Място
Рабат, Мароко. Защото там някъде, из уличките на старата медина, под лилавото небе на залез и зад крайбрежните стени на Kasbah des Oudaias, оставих част от сърцето си.

Филм
Big Fish - гениален е, приятели! Знам, че е от 2003, но поради някаква причина, е трябвало да стигна до него чак сега :)

Нов приятел
За щастие, 2019 ме срещна с прекрасни, прекрасни хора! В това отношение съм страшна късметлийка! Не знам на кого и къде трябва да благодаря за чудесните хора, които ми изпраща, но нека не спира! А през 2019-та двама от тях са Алис и Васко.


Нещо, което научих/усвоих
През тази година съвсем неочаквано започнах да навлизам в света на крафт пивоварството. Първо започна заради работата ми, но после се превърна в жив интерес. Все още съм много далеч от специалист, но се оказа супер интересно да наблюдавам прецизния процес от нулата до готовия продукт. Това, което най-много ми харесва в крафт пивоварството, е вниманието към детайла. Качеството на съставките и цялостната филосифия са много по-различни от тези при масовите брандове и именно това прави крафта толкова специален. Няма нужда да ви казвам колко приятна част е дегустационния елемент, нали? :D

Дума
Безвремие


Аромат
Хмел и ванилия. Но не в тази комбинация ;)

Лично постижение
 8 години след първия ми и до този момент последен опит да изкарам коледните пости, който издържах само 6 дни, тази година успях да ги изкарам до края без нито един cheat meal! Знам, че за някои не е кой знае какво, но за мен това постижение има огромно значение, защото успях да докажа през себе си, че мога да го направя.


Най-смелото ми решение
Да се науча да оставям "боклука да отплува". Тоест - да не се хващам за малките негативизми, мрънкания и дребни проблеми, в които преди изразходвах цялата си енергия, а да гледам в по-голям мащаб към голямата картина. Истината е, че понякога е трудно да се откъснеш и аз все още се уча на това, но си заслужава!

Промяна
Отговорност. Знам, че от няколко години е супер модерно да си sustainable и да се тупаш в гърдите за всяка спестена найлонова торбичка и отказана пластмасова кутия с обяда си. И макар, че уважавам решението на всеки, който е преценил за една нощ да преобърне начина си на живот, аз ще си призная, че на мен ми трябваше повече време, за да променя стари навици и да възприема нови. И не виждам нищо лошо в това. Всеки се движи със собствено темпо и така трябва да бъде. Важното е да имаш добри намерения и така в един момент ще стигнеш до ниво на природосъобразен живот, с което да бъдеш в мир със себе си. За мен тази промяна започва през тази година и стартира с навиците ми на пазаруване на дрехи. Темата е дълга и широка, но thrift shopping-а се настани доста удобно в жвота ми и се превърна в 70% от покупките ми. Включително това палто и тази риза, които вярвате или не са thrift находки на Lazy Oaf  (хора!!) и тази риза. Трябваше да осъзная, че в модно отношение се бях превърнала в абсолютен консуматор на брандове, чиито етически практики НЕ подкрепям (HM, Inditex Family, Fashion Nova и т.н.). Наясно съм, че за някои модното консуматорство може да се стори доста плосък проблем, но всъщност е доста сериозна тема. Преди няколко дни слушах подкаста на The Business Of Fashion, които представиха техния рипорт за тенденциите в модния бизнес през 2020 година (State of Fashion 2020), според който водеща тема следващата година ще бъде sustainability. Imran Amed и Achim Berg дискутираха това, че повече от 55% от най-популярните модни къщи изразяват истинско притеснение за 2020 и предвижат спад на продажбите и несигурност, че ще успеят да се справят с високите очаквания на потребителите за отговорност към околната среда. 2020 определено ще донесе много промени и нямам търпение да ги посрещнем задно.


А сега, ще се радвам да разбера кои са 10-те неща, с които вие самите ще запомните 2019 :)

Прегръщам ви!
Преси


Photo Credit: Nikolay Yordanov

Follow Games of Fashion on:
INSTAGRAM // FACEBOOK

4 comments:

  1. Such a great outfit! Love that red teddy bear coat and how you styled it is simply perfect.

    https://modaodaradosti.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Love the coat :)

    https://checkinonline.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Thank you for sharing this wonderful article. It will be helpful for everyone. Hello I am sanjay yadav, M new on blog so please check my blog website and revert back with suggestions.
    TheMotiveGuy!

    ReplyDelete
  4. Vampires is not at all like in the movies or books. Sure, I understand. You are young you have the whole world open to you. You can be anything that you choose if you apply yourself and try hard to work toward that goal. But being a Vampire is not what it seems like. It’s a life full of good, and amazing things. We are as human as you are.. It’s not what you are that counts, But how you choose to be. Do you want a life full of interesting things? Do you want to have power and influence over others? To be charming and desirable? To have wealth, health, and longevity? contact the Vampires Lord on his Email: Richvampirekindom@gmail.com

    ReplyDelete

Thank you for visiting!
Your comments make my day brighter :)

-Preslava