Friday, November 15, 2019

Какво ново? Книги, постене и съвременен български дизайн с история


Много държах точно днес да публикувам този пост, за да използвам повода да ви споделя, че... постя! И то от събота. Вече шести ден, тоест! Живот на веган за първи път в живота :D Мило дневниче, вчера (и оня ден) в офиса имаше пица и аз не ядох. Малко ми беше тъжно. На моменти сериозно се замислих дали всичко това си заслужава или да му тегля чертата и да спра да се самоизтезавам, но удържах и се гордея със себе си! 
Мамо, знам че ще прочетеш това. Гордей се и ти с мен, този инат е от теб и никой друг!
Докато се уча на търпение и се опитвам да пробутам все на някого в офиса кафетата, които по навик съм пуснала я с мляко, я със сметана, заменям леко потискащото усещане за приближаващия край на годината с книги. Понеже тук сме все приятелчета, а с приятелите трябва да се споделят хубавите неща, сега ще ви споделя две такива! Първото е, че за рождения ми ден един от най-близките ми хора - човекът, който всъщност направи тези снимки (и всички останали снимки в Games of Fashion) - освен радостта да го видя в самия ден, ми подари книгата "Остайница" на Рене Карабаш (Ирена Иванова). Не знам дали сте я чели, но хора... страхотна е! Една от онези книги, която те кара да се замислиш за това колко често не оценяваме свободата на изразяване и живот според собствените ни желания, които имаме. Романът отвежда в Албания (тоест на по-малко от 700км от тук), където суровия Канун на Лека Дукагини - стари традиционни албански закони - все още присъства в ежедневието на хората. Освен кръвен данък и позволение на саморазправата с фателен край, Кануна предоставя една специална възможност. Една жена може да стане заклета девица (тоест "остайница") и по този начин да се превърне духовно и по привилегии в мъж - носи косата си къса, облича мъжки дрехи и дори се учи да върви и говори като мъж. веднъж, станала остайница, тя приема мъжко име, разделя се с всичко женствено в себе си и се превръща в глава на семейството. Но в контекста на всичко това, книгата всъщност разглежда значението на човешкия избор (отвъд пола и етикетите) и последствията от него в една действителност, в която дори избора да обичаш може да коства срам и необратими последствия не само за теб, но и за семейството ти. Няма да разказвам, въпреки че много ми се иска, защото ако още не ви е попадала, препоръчвам ви да поправите тази грешка. След "Майстора и Маргарита" не мислех, че нещо ще ми грабне вниманието толкова силно, но ето!
И второто нещо, което исках да ви споделя, приятелчета, е в коренно различна тематика. Освен ако не кажем, че от албанските традиции, преминаваме отново към българските. Още в предходния пост ви разказах за българския бранд за аксесоари Miche (ако сте пропуснали, може да видите тук), а във Facebook и Instagram споделих кратко интервю с неговия създател и дизайнер. В него тя разказа за вдъхновението зад новата си колекция ÐECO. Може да видите интервюто на един от двата линка, а този пост исках да запазя за красивото и нежно фишу от същата тази колекция, което обаче аз веднага си представих носено по точно този начин. Това, което най-много ми харесва в ÐECO е, че колекцията се състои от флоралните елементи в картините на известни български художници, а за създаването й от Miche представят шестте най-български цветя - божур, роза, мак, люляк, слънчоглед и лоза в една красива съвременна интерпретация. Затова и много исках да миксна фишуто с друга дизайнерска интерпретация - отново на роден бранд. Така добавих и колието от KrepeJ, което обичам да нося, защото ми напомня на хавайски гирлянд с индустриален twist. Щом и панталоните на точки са в картинката, значи определено съм много щастлива :)
И последно, обещавам! Понеже споменах в началото на поста за един подарък за рождения ми ден, няма как да пропусна и друг с осезаемо присъствие тук. Имам много голям късмет с хората в живота си и го знам. А с колегите... там работата отива на семейство. И публично им благодаря за това, че ме обичат, дори когато ми е свършило кафето вкъщи и отида в офиса с високо ниво на абстиненция и раздразнителност. Но и че ме познават толкова добре, че измежду всички клъчове и чантички на света, някак си са открили най-съвършено моята. Просто обич.

Блейзер: H&M
Топ: Mango
Панталон: Zara (секънд хенд от IN and OUT)
Боти: Zara
Клъч: BIMBA Y LOLA
Фишу: Miche

Photo Credit: Nikolay Yordanov

Follow Games of Fashion on:


1 comment:

Thank you for visiting!
Your comments make my day brighter :)

-Preslava